Lysande lärare #4

På en språklektion låter en lärare eleverna få mer tid till muntlig konversation än hon någonsin kan klara av på egen hand. I grupper om ca fem diskuterar eleverna på engelska en viss grammatisk regel. Efter ett par minuter byter grupperna medlemmar, och pratar med varandra om vad de kommit på i den förra gruppen de var med i. Till slut har de både fått öva sin engelska, fått prata om en grammatisk regel och slutligen samlat ihop allt som regeln innehöll. Eleverna var vana vid det arbetssättet, och gillade att få vara aktiva och att få variation.

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: